Dag 7: Las Vegas

Vandaag alweer onze laatste dag in de USA. Deze ochtend rijden we richting Nelson, een ghosttown ten zuiden van Las Vegas. We stoppen eerst even bij de Walmart in Henderson voor een klein Mc Donalds ontbijtje. Wel  meteen prijs: een snacksize Mc Flurry en een frietje gewonnen met de stickertjes op de bekers. Corné neemt dan ook maar meteen de Mc Flurry mee. De weg naar Nelson is een lange, rechte weg door de woestijn. Er is niks te zien, we rijden er alleen. Nou ja, bijna alleen. Opeens zien we midden op de weg een grote spin. En niet zomaar eentje, het is een desert tarantula. Brr… ik heb er toch maar gauw een foto van gemaakt. Een endje verderop kwamen we er weer een tegen. Net niet platgereden.

Eenmaal in Nelson lopen we een rondje langs de oude huizen en roestige auto’s en andere spullen. Het is een verzameling van de tijd rond 1860, toen hier een mijnstadje stond met zo’n 500 goud-en zilverzoekers en oude auto’s uit de jaren 50 en 60. Het is leuk om er foto’s van te maken. Ook staan er twee oude vliegtuigen, dit waren props van de film 3000 miles to Graceland, die hier gedeeltelijk is opgenomen. Hierna rijden we een stukje verder naar de Colorado River. Deze stroomt hier vlakbij. Via een slingerweg komen we daar aan. Het laatste stukje moet te voet over de kiezels.

Op de terugweg stoppen we nog even in Boulder City. We wandelen wat rond en nemen een ijsje. Verder is hier niet al te veel te zien. Wel een paar winkels met ‘antieke’ spullen. Corné koopt hier een nummerbord van de staat Nevada. Dat lijkt het begin van een nieuwe verzameling. Ook nog even bij de Walmart binnen geweest voor wat lekkere dingen voor thuis. We hebben nu tenslotte een tweede koffer, dus er kan wat meer mee.

Terug bij het hotel pakken we alvast de koffers in. ’s Avonds eten we bij Outback Steakhouse op de Strip. Corné heeft natuurlijk de steak, en ik heb grilled chicken. Allebei erg lekker. Wanneer we weggaan en op de Strip lopen, kom ik erachter dat ik mijn camera in het restaurant heb laten staan. Gauw terug om hem te gaan halen. Gelukkig hadden ze hem even apart gezet.

We kijken nog bij het Venetian  en de Mirage binnen. We wachten nog even op de uitbarsting van de vulkaan, en lopen dan binnendoor terug naar het Westin. Nu nog even uitrusten en dan naar bed. Morgen gaan we al op tijd naar het vliegveld, want we vliegen om 5 over 11.