Dag 4: Las Vegas

We zijn al op de helft van onze vakantie. Vandaag tijd om een dagje door Las Vegas heen te crossen. Onze eerste stop is de Ihop, voor een klein ontbijtje: 2 gebakken eitjes en toast voor Corné, en voor mij toast en vers fruit. Daarna steken we de parkeerplaats over en gaan even bij de Walmart binnen. Na wat zoeken, vinden we een nieuwe koffer en een opvouwbare koeltas. We zijn met 1 koffer gekomen en kunnen nu met 2 koffers terug…

Dan rijden we door naar het Neonmuseum. Dit ligt in het oude  Las Vegas. We rijden een beetje door allerlei wijken, en dan zie je toch wel dat de woonwijken rondom het centrum niet de mooiste en duurste zijn. Kom je voorbij de Strip, dan zie je een heel ander Las Vegas. Het Neonmuseum heeft oude neonsigns van allerlei hotels gekregen. Alles staat hier uitgestald. We lopen een ronde in de warme zon, en zien neonborden uit de jaren vijftig en zestig. Wel een apart sfeertje hoort daarbij. Zeker als je de oude foto’s erbij ziet. In een klein uurtje hebben we alles bekeken en vertrekken we via Las Vegas Boulevard richting het zuiden. We komen langs allerlei wedding chapels, en ook langs de Pawn Shop. Ook rijden we door Fremont Street.  Onderweg zien we ook nog het gebouw van ATM, op tv zien we thuis regelmatig de serie Tanked.

De volgende stop is Brio Tuscan Grille. We komen daar natuurlijk voor de grote carpaccio’s! En het was ook erg lekker! Ondertussen is het al drie uur geweest. We wilden nog een foto maken bij het Vegas Sign, maar dat slaan we maar even over. Er staat een ontzettend lange rij, dus dat doen we andere keer.

We rijden via de Strip terug naar ons hotel. Hier probeer ik nog even van de zon te genieten. Dat moet dan wel ergens voor op straat, want bij het zwembad is geen zon meer te vinden. Even later komt Corné ook, en gaan we toch maar even relaxen op de ligbedden bij het zwembad.

’s Avonds rijden we weer terug naar Fremont Street. Daar is het een enorm circus. Wat we allemaal voorbij zien komen aan vreemde types…. alles is mogelijk. Als we de straat over willen steken, worden we tegengehouden, want uitgerekend vanavond trekt de Las Vegas LGBT Pride door de straten. Veel mensen langs de kant, die iedereen toejuichen. Wat een drukte hier! Wel leuk om te zien overigens, maar het kan niet tippen aan de Amsterdam Gay Pride. Tijdens het kijken, hebben we binnen vijf minuten een nieuwe ‘best friend’ erbij. Het is David uit North Dakota, hij is hier ook met zijn vriend en vraagt waar we vandaan komen. Nederland en Holland zegt hem niet zoveel, maar Amsterdam dan weer wel. Een beetje kletsen over het weer en Las Vegas, maar dan steken we toch maar over. We zoeken eigenlijk een Mac om nog even wat te eten, want na de late lunch krijgen we nu toch wel honger. Niks te vinden helaas. We lopen het hele stuk terug, en wat zit in het Plaza Hotel, waar onze auto staat? Precies, de Mac dus…

Rond half elf rijden we terug naar ons hotel. Nog één korte tussenstop bij een supergrote souvenirwinkel. Natuurlijk scoor ik daar een klein beeldje voor bij de verzameling. Om kwart over elf zijn we terug in onze kamer. Nog even wat tv kijken en dan slapen!